Yhteistyöprojektit

Kaksisuuntaiset ry:n ja JAS Kamerakaupan yhteinen valokuvaprojekti MASENNUSTA JA MANIAA käynnistyi kesällä 2020. Projektin tarkoitus on tuoda esiin 12 kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavan kasvot ja elämäntarinat, jotta tietoisuus sairaudesta lisääntyisi ja sairauteen liittyvä stigma hälventyisi. Projekti tuotti vuosikalenterin Masennusta ja maniaa 2021 sekä tulossa on siihen liittyvä valokuvanäyttelyiden sarja, jonka on tarkoitus kiertää Suomea useassa eri kaupungissa.

Yhdistys etsi malleiksi 12 rohkeaa vapaaehtoista, jotka olivat valmiit kertomaan tarinansa julkisuudessa. Kuvaukset tehtiin syksyn 2020 kuluessa Helsingissä ja Tampereella. Kuvat otti valokuvaaja Krister Löfroth, joka myös suunnitteli kalenterin layoutin. MAGITO sekä Visuaalisen Viestinnän Instituutti VVI lahjoittivat käyttöömme kuvauspaikat.

Kalenteri julkistettiin joulukuun alussa. Sitä voi tilata alla olevalla tilauslomakkeella tai vaihtoehtoisesti yhdistyksen sähköpostin kaksisuuntaiset@gmail.com kautta. Kalenterin kappalehinta on 33,95 euroa. Sähköpostitilaukset otsikoidaan "Kalenteri 2021" ja mukaan tarvitaan tilaajan nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero sekä tieto, kuinka monta kalenteria tarvitaan. Yhdistys toimittaa tilaukset keskitetysti kerran viikossa painotaloon (Color-Kolmio), joka tekee kalenterin, toimittaa sen sekä laskuttaa. Hinta sisältää postituksen Suomessa. Jokaisesta myydystä kalenterista tulee yhdistykselle 4 euroa, joten ostamalla kalenterin tuet suomalaista vapaaehtoista mielenterveystyötä!

Valokuvanäyttelyt

Ensimmäiset Masennusta ja maniaa -valokuvanäyttelyt ovat varmistuneet.

• Vaasan pääkirjasto, vuodenvaihde 2021/2022
  • Jyväskylän pääkirjasto, heinäkuu 2022

Enemmän luvassa - uusia paikkoja valokuvanäyttelylle on parhaillaan haussa!

Kyllä, tilaan kalenterin Masennusta ja maniaa 2021!

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.