Vertaischat

Vertaistukemme teki digiloikan koronakeväänä 2020, kun kasvokkain kokoontuvat vertaisryhmät joutuivat pandemian vuoksi jäämään tauolle. Siirryimme chattiin. Virtuaalinen vertaistuki oli ollut tehtävälistallamme jo jonkin aikaa ja korona antoi lopullisen sysäyksen vertaischatin perustamiselle.

Ensimmäinen chatti pidettiin 7.5.2020. Keväällä chattia ehdittiin vetää kuusi kertaa, sitten vetäjät jäivät kesätauolle. Elokuun alusta toiminta käynnistyi uudelleen, ja meillä on vakaa tavoite jatkaa chatin pitoa kerran viikossa myös tulevaisuudessa - chatti jää siis elämään kasvokkain kokoontuvien vertaisryhmien rinnalla.

Chattipalvelun alustana toimii Tukinet.

Tulevien chattien päivämäärät ja suorat linkit

Huomioi, että chattiin päästäksesi sinun on luotava käyttäjätunnus Tukinettiin ja oltava kirjautuneena sisään. Chattiin mahtuu 15 ensimmäistä juttelijaa, vetäjät mukaan lukien. Mukaan voi tulla myös myöhässä, jos chatissa on vielä tilaa.

3.9.2020

(10.9.2020 chat peruttu)

17.9.2020

24.9.2020

Chatin säännöt

Chattiin mahtuu 15 henkeä vetäjät mukaan lukien.
Emme puhu uskonnosta ja politiikasta, koska niistä aiheista syntyy helposti riitaa.
Kohtelemme toisiamme kunnioittavasti ja otamme toisemme huomioon.
Olemme kaikki tasa-arvoisia keskustelijoita.
Myös vetäjä on vertainen muiden joukossa.
Ryhmässä puhuttuja asioita koskee vaitiolovelvollisuus – ryhmän sisäiset asiat eivät leviä ryhmän ulkopuolelle.
Chat ei ole kontaktipalsta, joten omia henkilö- ja yhteystietoja ei saa jakaa.
Ryhmässä toimitaan selvin päin, tänne ei siis tulla mitään päihdyttäviä aineita nauttineena.
Chat on rajattu täysi-ikäisille.
Palautetta ei anneta ryhmään, vaan palautelomakkeella tai ylläpidon sähköpostiin yllapito@tukinet.net tai vaihtoehtoisesti voi kertoa chattiin liittyviä ajatuksiaan yhdistyksen sähköpostiin kaksisuuntaiset@gmail.com