Toiminta

Kaksisuuntaiset ry:llä on monenlaista toimintaa. Vertaistuki on yhdistyksen tärkeimpiä toimintoja. Meillä on ilmaisia, kasvokkain kokoontuvia vertaisryhmiä usealla paikkakunnalla ympäri Suomen. Lisäksi meillä on vertaischat netissä heille, joiden lähellä kasvokkain kokoontuvaa ryhmää ei ole tai jotka muista syistä mieluummin osallistuvat vertaistoimintaan virtuaalisesti.

Järjestämme tapahtumia tai osallistumme isompiin muiden tahojen järjestämiin tapahtumiin. Viime aikaisista itse järjestämistämme tapahtumista esimerkki on hiljainen mielenosoitus Auroran sairaalan edustalla mielenterveyshoidon tason ja saatavuuden heikentymisen vuoksi. Reagoimme tarvittaessa nopeasti yhteiskunnan tapahtumiin, jotka koskettavat potilasyhdistyksemme kohderyhmää.

Meillä on tavoite olla yhteiskunnallisesti aktiivinen, kantaa ottava ja potilasryhmänsä asiaa ajava yhdistys - näkemyksiä ja mielipiteitähän meillä on! Maailma ei ole mieleltään sairastuneelle aina mukava paikka ja meidän tehtävämme on reagoida epäkohtiin. Aiomme ilmaista yhdistyksen näkemyksen mielenterveyskysymyksiin tarvittaessa esimerkiksi mielipidekirjoituksina valtakunnan päälehtien palstoilla. Kokoamme yhdistyksen julkisia kannanottoja täydentyvään listaan, kannattaa seurata!

Olisiko sinulla mielessä aihepiiriimme liittyvä ongelma, joka kaipaisi huomiota? Kerro meille ajatuksistasi ja kukaties saamme siitä kimmokkeen uuteen julkiseen kannanottoon.

Vuoden 2019 kuluessa meillä oli rivakkaa aktiivisuutta Mielen Mainingeista -blogin kirjoittamisen parissa. Syntyneet kirjoitukset olivat kokemustarinoita, niitä oli mahdollista kommentoida ja saada keskustelua aikaan, ja niin ollen kirjoitukset toimivat virtuaalisena vertaistukena. Kaikki blogikirjoitukset ovat edelleen luettavissa ja mahdollisesti blogi aktivoituu tulevaisuudessa uudelleen. Jos blogikirjoittaminen kaksisuuntaisuudesta kiinnostaa, ota meihin yhteyttä!

Yhdistyksellämme on reippaita ja rohkeita aktiiveja, jotka ovat stigmaa pelkäämättä antaneet tarinansa julkisuuteen. Tutustu ihanien aktiiviemme tarinoihin!