Toiminta

Kaksisuuntaiset ry:llä on monenlaista toimintaa. Vertaistuki on yhdistyksen tärkeimpiä toimintoja. Meillä on ilmaisia, kasvokkain kokoontuvia vertaisryhmiä usealla paikkakunnalla ympäri Suomen. Lisäksi meillä on vertaischat netissä heille, joiden lähellä kasvokkain kokoontuvaa ryhmää ei ole tai jotka muista syistä mieluummin osallistuvat vertaistoimintaan virtuaalisesti.

Järjestämme tapahtumia tai osallistumme isompiin muiden tahojen järjestämiin tapahtumiin. Itse järjestämistämme tapahtumista esimerkki on hiljainen mielenosoitus Auroran sairaalan edustalla mielenterveyshoidon tason ja saatavuuden heikentymisen vuoksi. Reagoimme tarvittaessa nopeasti yhteiskunnan tapahtumiin, jotka koskettavat potilasyhdistyksemme kohderyhmää.

Meillä on tavoite olla yhteiskunnallisesti aktiivinen, kantaa ottava ja potilasryhmänsä asiaa ajava yhdistys - näkemyksiä ja mielipiteitähän meillä on! Maailma ei ole mieleltään sairastuneelle aina mukava paikka ja meidän tehtävämme on reagoida epäkohtiin. Aiomme ilmaista yhdistyksen näkemyksen mielenterveyskysymyksiin tarvittaessa esimerkiksi mielipidekirjoituksina valtakunnan päälehtien palstoilla.

Olisiko sinulla mielessä aihepiiriimme liittyvä ongelma, joka kaipaisi huomiota? Kerro meille ajatuksistasi ja kukaties saamme siitä kimmokkeen julkiseen kannanottoon.

Vuoden 2019 kuluessa yhdistys teki uuden aluevaltauksen Mielen Mainingeista -blogin kirjoittamisen parissa. Syntyneet kirjoitukset olivat kokemustarinoita, niitä oli mahdollista kommentoida ja saada keskustelua aikaan, ja niin ollen kirjoitukset toimivat virtuaalisena vertaistukena. Vuosi tuotti yli 80 kirjoitusta! Sittemmin kirjoitustahti joksikin aikaa hiljeni, mutta aktivoitui uudestaan vuonna 2022 monen uuden kirjoittajan voimin.

Jos olet Kaksisuuntaiset ry:n jäsen ja blogikirjoittaminen kaksisuuntaisuudesta kiinnostaa, ota meihin yhteyttä!

Yhdistyksellämme on reippaita ja rohkeita aktiiveja, jotka ovat stigmaa pelkäämättä antaneet tarinansa julkisuuteen. Tutustu ihanien aktiiviemme tarinoihin!